Thursday 8 September 2016

SUPPLEMENT SHAKLEE BANTU SAYA TURUNKAN BERAT DAN MENDAPATKAN BERAT BADAN IDEAL!


KURUS TAK IOLS ? AHAHA perasan sikit


First sekali assalamualaikum..dan selamat datang ke blog kecil husna. Untuk anda yang first time ke sini husna merupakan Pengedar Shaklee yang sah di Malaysia ID 1189873. Mula menceburi ke dalam bisnes SHAKLEE ini sejak tahun 2015 dan mempunyai pengalaman selama hampir 2 tahun dalam menjalankan bisnes dan konsultasi bersama customer. Alhamdulillah bagi Allah telah ketemukan husna dengan shaklee untuk memberi perubahan 360 darjah daripada aspek amalan rohani, sikap dan banyak lagi yang husna rasa sangat-sangat bersyukur yang tidak terhingga. Ia banyak merubah diri husna supaya menjadi lebih baik daripada sebelum ini. Sungguh menjadi baik tidak susah tapi mindset kita sendiri menentukan sama ada ia susah atau senang. Berubahlah kerana Allah pasti Allah akan menunjukkan jalan yang paling baik untuk kita. Sekian muqadimmah daripada husna. Hehe. Sorry sorry memang suka nakkk bagi intro panjang-panjang hee. Selamat membaca :)

Back to the topic yang husna nyatakan dekat atas tadi. Secara peribadinya husna sememangnya mempunyai pengalaman menurunkan berat badan dengan menggunakan supplement Shaklee. Sebelum berat turun seriously berat husna hampir mencecah 60KG. U all tahu la kan perempuan memang pantang dengan perkataan GEMUK ni. Walaupun dah kurus tetap rasa gemuk. Ahaks. Masa husna agak berisi ni perkara paling sukar ialah time NAK PILIH BAJU. Bila nak keluar ke mana-mana ambil masa la sebab nak pilih baju yang sesuai. Ada jugak baju yang tak muat sebab daku nih badan semangattt waja sangat. Hee. Bila dah try tu tengok pula dekat cermin time tu rasa nak sumpah seranah je ahaha. Kenapa la badan aku ni macam ni sekarang ??? bukan tak bersyukur cuma kita rasa tak best ..haa sangat-sangat tak best bila badan agak comel ni, Husna tak suka nak mention gemuk so guna comel la lebih sopannn gitu.

sampai tahap iols try pakai corset. Ya ampunn sakit badankuu. Seksa nauu la pakai benda alah tu. Tak sanggup. Macam menyeksa diri pulak kan. Jadi husna agak buntu time tu. Husna dah INSOF sikit tentang makanan. Makan memang kawal tapi kadang-kadang terbabas jugakk. Haha. Makan tak ingat dunia.

Then husna decide why not try supplement Shaklee untuk turunkan berat. Husna pun baru tahu Shaklee merupakan yang pertama keluarkan produk potein berasaskan soya. Menarik kan ? So husna rasa shaklee ni besttt, exclusive gitu dan husna consume ESP.



Sedikit info tentang ESP -

  • Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi "non-GMO' (non-Gemetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah.
  • Setiap 850g (1 canister ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama. Satu tong boleh tahan sampai 2 ke 3 bulan mengikut penggunaan u all
  • Indeks Glisemik yang rendah iaitu hanya 39 amat sesuai untuk pesakit kencing manis. Indeks Glisemik menempatkan kedudukan karbohidrat berdasarkan impaknya terhadap paras gula dalam darah. Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai Indeks Glisemik (G.I) yang tertinggi manakala karbohidrat dengan G.I yang rendah pula memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukosa ke dalam sistem badan anda. Mengekalkan paras gula yang rendah dalam darah amatlah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangkamasa panjang.
  • Soya ESP dibasuh menggunakan air untuk mengekalkan isoflavones genistein dan daidzein yang kritikal demi mengekalkan keseluruhan kebaikan soya.Sesetengah protein soya diproses dengan alkohol. Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah membentuk cross contamination dengan bahan-bahan kimia yang digunakan semasa pemprosesan.

ESP juga boleh mengenyangkan perut. JADI, Amat sesuai untuk husna yang nak kawal nafsu makan nih kan kan kan.

Mesti ada yang nak tahu husna consume ESP sahaja ke untuk turunkan berat. Bukan ke SET SLIMMING ada macam-macam produk. Yaa ya ya memang dalam set slimming shaklee ada banyakkk supplement tapi u all boleh je nak ambil loose item dan pilih mengikut bajet anda. Macam husna memang ambil ESP SAHAJA dan alhamdulillah berat memang seperti apa yang husna mahukan.

Kenapa husna ambil supplement ? Bagi husna, husna sangat perlukan supplement dan husna sendiri decide nak guna shaklee. Maybe ada antara korang tak perlu guna supplement pun dah BOLEH KURUS dengan hanya bersenam dan jaga pemakanan harian. Ya boleh jugak macam tu cuma tak salah kan tambahkan bitamin untuk badan anda. Sekurang-kurangnya anda yakin badan anda cukup nutrisi walaupun berat dah turun.

AMBIL SUPPLEMENT tak payah bersenam dah ke ? No no noooo u all tak boleh ambil supplement sahaja. End up berat badan tak turun then salahkan supplement. Sebenarnya u all yang tak letakkan komitmen yang sepenuhnya bila nak turunkan berat. Ambil supplement jugakk tapi jangan la tak bersenam langsung. At least luang kan masa 15 minit ke 30 minit sehari untuk bersenam. Arasso ?

Tips turunkan berat daripada husna
  1. Amalkan gaya hidup sihat iaitu bersenam dan jaga pemakanan
  2. jangan skip waktu makan terutamanya BREAKFAST , pssttt husna breakfast dengan ESP je
  3. Always positif yang anda boleh turunkan berat
  4. niat yang baik contohnya nak turunkan berat untuk apa? Pastikan niat yang baik-baik je tau insyaAllah pasti dipermudahkan oleh Allah
  5. Ambil supplement . Husna suggest supplement Shaklee iaitu set slimming shaklee. Untuk tempahan dan konsultasi u all boleh hubungi husna. Konsultasi khas exclusive untuk pelanggan husna sahaja tauuu
TESTIMONI ESP

TESTIMONI ESP

ADA YANG DAH BERMINAT NAK TRY ESP ?

Untuk belian boleh whatsapp atau call husna. Selain itu anda juga boleh walk in ke mana-mana branch shaklee. Kalau tak faham macam mana nak order sendiri hubungi husna. Senang cerita. Hehe

HUSNA NANA
01114433210 / 01113269727
ID – 1189873 NurulHusna





No comments:

Post a Comment