Wednesday 14 October 2015

KURUS DENGAN ESP SHAKLEE

ESP BOLEH TURUNKAN BERAT  BADAN???


Assalamualaikum dan hai semua. Wah ! belog ku sudah berwajah baru. hiks.  insyaAllah dengan berlakunya perubahan drastik pada belogku ini pasti membuatkan daku lebih bersemangat untuk berkongsi lebih banyak TIPS untuk korang.

Kali ni husna nak story tentang bagaimana husna TURUNKAN BERAT BADAN.

Masih teringat pada masa dahulu, apabila berat badan husna NAIK sehingga mencecah 60KG. Masa tu rasa SEDIH SANGAT ! Yang paling husna tak suka bila berat naik adalah baju dan seluar husna semua husna tak boleh pakai. Jadi, husna terpaksa pergi selongkar balik almari cari baju-baju yang lebih besar atau pakai baju kakak. Kekadang baju abang pun husna rembat. Huhuhu

Rasa tak best tu membuatkan husna STRESS. Haha

Masa tu cuti semester jadi husna hanya duduk di rumah dan of course la bila duduk kat rumah kan. Tak tertahan nafsu makan tambah-tambah lagi dapat makan masakan paling sedap dalam dunia setiap hari. Muehehe.

So NAK TAK NAK husna perlu juga cari penyelesaian kepada masalah husna ni.

Mulanya husna hanya turunkan berat tanpa ambil apa-apa supplement. Hanya dengan JAGA PEMAKANAN DAN BUAT SENAMAN SEDIKIT. Kekadang tak buat senaman pun but bila buat satu kerja dan dah berpeluh kira macam dah bersenam la kottt. Hehe. So selalu juga skip untuk bersenam. Husna juga tak pernah buat senaman luar dari rumah. Jogging setempat kat dalam rumah je. MUDAH KAN ? Buat apa nak paksa diri pergi taman untuk jogging or workout. Tambah lagi kalau korang ni jenis yang sibuk dan berkerjaya. Husna suggest anda pergi gym ke, so kat situ korang dah ada satu PLAN dan JADUAL. So tak perlu fikir nak buat senaman apa dan kat mana. Pergi gym dan minta trainer consult anda.

Husna memang yakin boleh turunkan berat dan memang hasilnya terbaik bila kita yakin. Pesan husna apa-apa pun diri korang sendiri kena yakin dengan kemampuan korang. Setkan dalam otak korang yang korang nak turunkan berat dan YAKIN MESTI BOLEH TURUN JUGA.

Kemudian, tetapkan berapa nak turun. Lebih mudah anda nak monitor nanti.

Menjaga diet seharian adalah yang paling PENTING. Macam husna, husna TAK SKIP MAKAN tapi husna kurangkan makan NASI dan elakkan makan malam. Kawan husna pernah beritahu kalau malam-malam kita lapar just MINUM AIR. Masa husna nak turunkan berat dulu husna amalkan tips ni. Try la uols.

After dah dua tiga bulan husna jaga pemakanan, Alhamdulillah berat memang TURUN.

Pada suatu hari husna berjumpalah dengan cinta pertama husna ni iaitu esp. Mula-mula husna ambik esp untuk tambah tenaga je. Tak sangka ESP membantu husna untuk turukan berat lagi. ESP SANGATLAH MEMBANTU.

Kandungan lemak yang rendah dan BEBAS KOLESTROL dalam esp amatlah sesuai untuk korang yang mahu turunkan berat. ESP juga mempunyai INDEKS GLESIMIK YANG RENDAH .Nak tahu tak kebaikannya bila sesuatu supplement tu mempunyai  indeks glesimik yang rendah ???

Kebaikannya  :: ESP MEMBUATKAN ANDA KENYANG LEBIH LAMA dan MAKAN DENGAN SEDIKIT.

WOW! Sebab tu la ye esp ni sesuai untuk korang yang nak turunkan berat badan.

Lepas tu korang jangan risau, if korang dah capai BERAT YANG KORANG IDAMKAN, ESP boleh bantu anda untuk MAINTAIN BERAT ANDA TERSEBUT.

SO all in one la esp ni ! bestnya .

Kalau korang nak teruskan atau stop minum pun takde masalah. Sebab husna pernah juga skip minum esp dalam sebulan macam tu but takde la pula NAFSU MAKAN HUSNA NAIK MENDADAK. Jadi macam biasa je tau sebab sebelum ni dah latih diri untuk kawal makan.







Untuk order ESP SHAKLEE boleh direct whatsapp ya :::: +601114433210

Sekian entry husna pada kali ini. semoga berjumpa lagi.

Disclaimer : produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati, atau mencegah sebarang penyakit.





No comments:

Post a Comment